Social media

Social media is een populaire en interessante marketingtool om je organisatie, merk, producten of diensten mee te promoten. Het zorgt ervoor dat je goed zichtbaar bent voor je potentiële klanten. Daarbij is het van essentieel belang dat je de juiste kanalen kiest, en deze ook op de juiste manier inzet. Wij kunnen je hiermee van A tot Z helpen: van het opzetten van een social media strategie en het opstellen van een contentkalender, tot het schrijven en het plaatsen van de berichten.

Het resultaat van social media marketing

Door het gebruik van social media brengen wij jouw producten of diensten onder de aandacht bij jouw doelgroep. Het levert een hoge naamsbekendheid op, en het is een ideaal middel om je bedrijf op de kaart te zetten. Wanneer je actief bent op social media, resulteert dit bovendien in een goede online vindbaarheid. De online content die je op je social media kanalen plaatst, heeft namelijk een positieve invloed op je organische positie in de zoekresultaten van Google. Tot slot kan het je linkprofiel beïnvloeden, waar de zoekmachines veel waarde aan hechten. Wanneer jouw volgers je berichten delen, resulteert dit in meer inkomende links, en bouw je dus een goed linkprofiel op.

Hoe gaan wij te werk?

We beginnen met het opzetten van een social media strategie die goed op jouw bedrijf aansluit. Door je doelgroep te analyseren, komen we te weten welke social media kanalen het meest geschikt zijn om in te zetten. Daarnaast is het belangrijk om erachter te komen wat je wil uitstralen naar je klanten. Is Facebook een geschikt medium voor jouw bedrijf, of bevindt jouw doelgroep zich vooral op Instagram of LinkedIn? We gaan alle relevante kanalen na om te bepalen op welke kanalen jij je het beste kunt richten. Wanneer we de doelgroep in kaart hebben gebracht, bepalen we de tone of voice. Hiermee brengen we in kaart hoe je de doelgroep het beste kunt aanspreken.

Vervolgens is het een kwestie van berichten inplannen en plaatsen. We kunnen van tevoren een contentkalender maken, waarbij we voor een bepaalde periode van bijvoorbeeld 1 jaar de onderwerpen op een rijtje zetten die je graag op je social media kanalen wil behandelen. Vooral bij feestdagen en belangrijke dagen in jouw branche is dit erg handig. Social media is ook een perfect medium om goed mee in te spelen op de actualiteiten. Het is uiteraard ook mogelijk dat wij deze berichten tussendoor voor je plaatsen.

Er zijn ook mogelijkheden om social media betaald in te zetten, voor extra bereik en verkeer naar je website. Dit is meestal een logisch vervolg, wanneer de kanalen goed zijn ingericht en body hebben. Vandaag de dag is het bijna een must om betaalde advertenties in te zetten op social media.

Wat heeft KGOM hiervoor nodig?

Voordat wij starten met de social media activiteiten, dient het duidelijk te zijn wat je als bedrijf uit wil stralen. Daarnaast is het van belang om te weten op welke social media kanalen je op dit moment actief bent, en wat er allemaal al is geplaatst. Tot slot dienen wij toegang te hebben tot je social media kanalen, als wij het plaatsen van de berichten voor je uit handen nemen.